måndag 26 oktober 2009

Västervik

Igår åkte jag och Adrian till Västervik för att hälsa på mormor, moster och kusiner. Det här är sista gången jag träffar mormor innan hon åker tillbaka till Filippinerna :( Ett år har hon varit här, men känns som det va förra månaden hon kom. Alltid ska tiden gå så fort!

Moster lika rolig som vanligt, hade dukat upp med massa filippinsk mat som säkert hade räckt till en hel armé! (och vi var 7st). Ris, pansit (nudlar och grönsaker), sinigang (syrlig soppa med kött och grönsaker), pakbet (stekta grönsaker), dinugoan (don't ask), kycklingsoppa, mangosallad, vårrullar, tuyo (fisk) och sen hade hon gjort nåt kött med 'coco-banana' smak. Såååå gott!! Till efterrätt blev det Halo-halo med glass.. för dem som orkade. Gissa om vi var mätta sen :P

Sen skämde hon bort mig med 75 min helkroppsmassage! Min moster är bäst!

Jojjo och hennes kille har precis åkt hem, och snart ska jag och Adrian skjutsa mormor till min andra moster i Vimmerby. Sen blir det hem till öland igen..





1 kommentar: