tisdag 6 oktober 2009

Hösten - spikad och klar!

Yes, nu bär det faktiskt av! På riktigt!! 'Work and holiday'-visumet är beviljat, biljetten bokad, nuvarande arbetgivare informerade och familj och vänner likaså. Im going 'Down under', uh yeah!

Igår var jag och Jonna på CIS och hämtade mina översatta betyg. ( Notis; rätt kul att se hur annorlunda lärarna bemöter en när man inte är elev där längre. Vuxet och på ett mycket trevligare sätt! ) Hur eller hur, vi gick vidare till wallander för ID-foto till mitt IKK och sedan blev även dem papprena iväg skickade. Förstår dock inte hur de vågar ge någon körkort till ett vänstertrafikerat land bara sådär över en pappersansökan. Men kul ska det bli! Och minst sagt intressant att se hur jag sköter mig på fel sida av vägen ;)

Bokade även flygbiljett upp till sthlm idag. Såå skönt att kunna bocka av ännu en punkt på listan! Nu väntas lite översatta referenser som jag hoppas kunna samla in i alla fall innan slutet av denna månaden. Men vi får se...


Nu ska jag fortsätta med mitt,

tack och hej

2 kommentarer:

  1. Du kommer att klara det superfint.. Du är en av de 100 människor som verkligen gör det!!! // LOve Emelie

    SvaraRadera