tisdag 24 november 2009

Jätteekorren - Mr. Possum

Är på väg hem från 7-eleven, några kvarter bort från där vi bor, och klockan är runt 20.00 så det är kolsvart ute. Helt plötsligt rasslar det till i en buske bredvid trottoaren. Jag fryser till. Haha livrädd över att en jätteödla lurar i mörkret bredvid mig. 'Monstret' springer upp i trädet. Jag håller andan... kastar mig över kameran (närmsta flicklampan jag kunde komma) och fångar en söt liten (stor?!) possum på bild. Såååååå häftigt!!

Jag är nog i australien i alla fall... ;)



klockan är natt just nu (har ännu inte helt vänt rätt på dygnet), så tänkte jag skulle hoppa i säng så det får bli en riktig update senare ;) Fast för övrigt har jag bara tagit det lugnt, njutit av vädret, sett mig omkring och lagt allt som har med stress att göra åte siden. Så skönt!!


/Alma

3 kommentarer:

  1. GUD! va häftigt vilda djur mitt i stan..här hemma är det närmaste man kan komma vilda djur är när man ser en överkörd död råtta på gatan!! Vi är så avis på dig Almis! //

    SvaraRadera
  2. Jag vet!! Det är sååå häftigt! Likadant alla lustiga fåglar med långa näbbar och grön/gul/blå/röd/lila-färger, som bara sitter i träden som ingenting ;)

    //Alma

    Ps, skriv namn så jag vet vem det är ;)

    SvaraRadera
  3. Hej mitt lilla hjärta!
    Vi saknar dig... Jag har tänkte ringa dig tuuuusen gånger och berätta en massa saker som har hänt. Så kommer man på - just det hon är inte här. FUCK!
    Men jag ser att allt har gått bra och att allt ser fint ut. Så jag hoppas du får en fortsatt rolig resa.. Jag ska skaffa telefon grejen nästa helg då vi åker upp till sthlm..
    Många pussar o kramar från en vän till en vän!

    SvaraRadera