torsdag 19 november 2009

Resan börjar nu

Ja, mina vänner. Nu sitter jag på arlanda och avnjuter en kall öl. Det har nog aldrig smakat bättre :)

Resan började kl 09.40 i morse. Hela min familj var på plats för att ta farväl. Många tårar fälldes. Usch, inte kul. Men samtidigt är jag lycklig över att ha en sån fantastik familj som jag har, som älskar mig och bryr sig om mig. Ni är bäst!! Kommer sakna er jätte mycket, men ååh så kul det kommer bli att få komma iväg :) Och brorsan, ha inte dåligt samvete för "tisdagsfarvälet". Du är cooool, kom ihåg det!

Emelie var också på plats. Hon delade sitt hjärta med mig i form av ett halsband! Tack söta du!! Anna påminnde mig som vanligt om hur bra jag är och att det här kommer bli en riktigt häftig upplevelse! Tack!

Och mamma, jag kommer vara stark. Du är stark och du är min största förebild. Va inte orolig snälla du! :)

Känns som ni trodde det va sista gången ni skulle träffa mig, men trooo mig. I'll be back!! ;) Lite större, lite mognare, lite mer världsvan och med lite fler upplevelser.

Snälla Jesper kom och hämtade mig på Bromma och körde mig vidare till Arlanda. Gav mig ytterligare mod och tips på vägen. :)

Det känns riktigt bra. Jag är helt själv och har aldrig kännt mig mer säker. Faktiskt. Det är bara jag och mina behov jag behöver bry mig om. Och såklart se till att jag kommer iväg och kommer ombord på rätt plan ;)

Planet lyfter 16.50. Mot frankfurt, flygplansbyte, sedan singapore och efter det vidare mot Brisbane :) Framme på lördag 06.50 lokal tid, alltså fredag kl 21.50 svensk tid.

Nu går min internettid ut.. en till öl blir det sen kryssa med lite ipod i bakgrunden;)

Hörs snart mina vänner!

OCH!! va inte oroliga ;)


//Numera Alma på resande fot

2 kommentarer:

  1. Follow your dream!
    Good journey
    and goodluck!

    SvaraRadera
  2. näg jag kom hem efter jobbet, sprang jag direk till min lilla flickas sovrum, och kände hur tomt de va!!! GUD!! jag grät hur jag saknar min bus unge som är rivjärn!! jag har ingen o prata med (och skälla...)jättesvårt att du åkte långt bort...japp jag är bara en mor...du är precis som jag hittar allt äventyr....du ska vara stark och mod....lyssna på ditt hjärta och använd din förmåga!!!
    jag älskar dig och saknar mycket...va rädd om dig!! puss och kram

    SvaraRadera