lördag 21 november 2009

Brisbane!!






Då var jag äntligen framme och dag 1 i det nya landet har redan passerat! Resan har gått hur bra som helst, inte så farlig som jag hade fasat.

Anlände i tid kl 06.50 på morgonen. Hämtade min väska med en befriande pust (trodde det värsta att det säkert hade kommit bort på vägen, men icke! :) ) Kristine och fredrik kom och hämtade mig på flygplatsen, sen körde vi hem till lägenheten och lämnade mina grejer, och sedan vidare ut på lite brissie sightseeing :) Och det är precis som alla säger, människorna här är så himla öppna och trevliga och lätta att ha och göra med! Och såååå skönt väder!! shorts och linne åkte snabbt på, och efter en fika vid brisbane river gav vi oss iväg och köpte mig ett par flipflops. Alldeles för varmt med gympapjux! ;) och enligt dom är det bara början på sommaren. (Idag var det 30 grader sol!)

Trots att jag inte hade sovit på över ett dygn var det svårt att vara trött! Så mcyke nytt att ta in och känna och se att det helt enkelt var uteslutet att gå och lägga sig. Har fortfarande inte fattat att jag är här. Kristine säger att det kommer ta lång tid innan jag gör det ;) En sak är säkert, trivas kommer jag göra!! Det kände jag med en gång!

Snart blir det läggdags.. Imorgon ska Kristine ta och visa mig mer av staden, och då behövs ny energi :) Jag hoppas på fint väder :)

Just det, har skaffat mig ett nytt nr: 040-2923283. Så det gamla nås jag inte längre på..

/Alma :)

3 kommentarer:

  1. Ohh va fint det är!! Så härligt** Vilka fina träd, så stora!! Jag vill också dit, jag e så avis.
    Det ser ut som en film! Haha.. ;)
    Där kommer du att trivas :)
    Du måste berätta hur det går med boende och jobb sen!! :) Tusen kramar Jonna

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har kommit fram som du ska.. Du överlevde.. Glöm inte att skaka skorna nu :P och smörj in dig med solkräm.. inte olja..

    SvaraRadera
  3. Jag vet jonna, du hade ÄLSKAT det!! Och det är ännu finare i verkligeheten, går tyvärr inte att fånga känslan och allt det fina på kort! men fixa skype så kan vi prata där :) Har dock inte skaffat mig någon mikrofon ännu, men ska göra det snarast möjligt ;)

    Emelie, haha det lovar jagf! skakar skor och shorts varje gång innan jag sätter på mig dem ;) Och det är FET solkräm som gäller! skaffa skype du med så hörs vi där stumpi :) PUSS på er båda!

    SvaraRadera