onsdag 2 december 2009

Ursäkta den dåliga uppdateringen!

Kan inte riktigt fatta att det redan har gått snart två veckor sen jag kom. Tiden har gått (och går fortfarande) så fruktansvärt fort! Vad har jag gjort då? Mest sett mig omkring och försökt lära mig staden och hur saker och ting fungerar här. Har åkt in några gånger till stan och känner mig faktiskt rätt säker nu hur man tar sig runt med kollektivtrafiken. Har skaffat mig ett sk GoCard som man åker på (vilket är en historia för sig om hur jag LÄRDE mig åka på det ;) ). Men som sagt, alla är så snälla och hjälper en mer än gärna så man slipper känna sig dum ;)

Idag är det första dagen som det faktiskt är lite små ruggigt ute. 'Endast' 23-25 grader och ösregn. Brrrr kallt! Haha knäppt vad man vänjer sig snabbt vid värmen. Annars har det legat på över 30 grader sol varje dag så egentligen är det kanske inte så konstigt man faktist 'fryser' litegrann.

Förkyld har man också blivit. Ont i halsen och huvudet men förhoppningsvis är det inget långvarigt..

Igår fick jag och kristine rycket och supersugna på räkor!! Vi gick till affären och köpte oss ett kilo färska bamseräkor (för ca 60kr!!) MUMS! Sen frossade vi i oss det med ris, citron, majonäs samt tomat- och löksallad. Vi åt det förstås på filippinskt vis ;) Sååå gott och sååå mätta vi vart sen.

Idag är en riktig slappdag. Har gjort i ordning på mitt rum, lagt in alla kläder och grejer i garderoben, och städat undan allt skit. Köpte en säng förra veckan som däremot inte fått stommen ihop monterad än, men ganska skönt att ligga med tjockmadrassen på golvet. *host* ni känner ju mig så sängstommen lär ju få vänta ett tag till.. ;) tänkte jag skulle laga lite mat till kristine och fredrik kommer hem från jobbet, sen läsa i min bok och kanske se en film senare ikväll :) Skööönt att bara ta det lugnt. Nästa vecka blir det ju kanske till att börja jobba igen, så man får se till att njuta av ledigheten så mycket som möjligt ;)

Ciao så länge,

Alma

2 kommentarer:

  1. Det är GRISEN som är på gång... Har du tittat så inte knorren är påväg ut??:)

    Två veckor lägg av?? Är det så länge sen? I mejlet till dig skrev jag i v hehe.. Fan vad tiden går fort:O:O
    (L)

    SvaraRadera
  2. Shiiiiit det har jag inte ens tänkt på! Jag tyckte väl jag kúnde ana nåt som stack ut där bak ;) Hahaha får väl hoppas på annat än grissjuka!

    På tal om ditt mail, har ej glömt och lovar att svara dig imorgon :)

    Love/Alma

    SvaraRadera