måndag 28 december 2009

Alltid folja magkanslan

Ja, tro fasen att man aldrig kan lyssna ordentligen pa vad magkanslan har att saga. Igar fattades en hel del dumma beslut gallande vart boende men tack och lov andrade vi oss mitt i det sista, och det slutade faktiskt ratt bra. Lite dyrare dock men som sagt, allt har sin mening och ingenting att hanga lapp over. Det dar med 'att hyra hus hos en kompis' va bara bullshit. Visade sig vara ett gammalt ackligt litet ruckel med EN sang och en nerspydd soffa. Frascht! Plus att sangen redan va ockuperad av en fet gubbe och soffan av en liten korean. Ja, och dar hade dom tankt tranga in ytterligare sju tjejer. HELL NO. Varsta va att vi faktiskt funderade pa att gora det just for att det va gratis och just for att vi hade cancellerat var bokning pa hostelet vi bodde pa innan. Nyarsafton framfor oss sa det va inte det lattaste att hitta boende igen for 7 st, i princip allt var fullbokat och om fanns det plats var det svindyrt! AUD 45-57(!) per natt!! for ett javla hostel. Inte den basta dagen om man sager sa meeeeen aven fast vi alla 7 fick oss en rejal slang av hemlangtan igar sa loste det sig sen iaf. Vi kunde klamma in oss allihop pa Holiday village hahah gissa vart?? i TV RUMMET =) det billigaste alternativen och for bara AUD 30 per person. Idag flyttade vi dock in i ett vanligt rum igen AUD 42 per natt men det ar det faktiskt vart. Hellre det an att bo i gubbhuset! Mar fortfarande illa nar jag tanker pa det... Men nu lamnar vi det! Vi tog iaf igen den trakiga dagen med alla misslyckanden senare pa Holiday village, sa kvallen slutade med en ganska galen kvall pa hostelet! Himla roliga tjejer sa det ar svart att ha trakigt i deras sallskap :)

Och sa vart det lite andrade planer igen.. Jag, ida, emelie och alexandra aker till surfers imorgon och stannar dar tva natter for att sedan fira in det nya aret i brisbane ;)

Igar pratade jag med mamsen igen forsta gangen pa valdigt valdigt lange!! Dock fran en telefonkiosk med daligt ljud och som inte gjorde annat an at upp mina mynt men allt kandes mycket battre nar jag fick hora mammas rost igen =)

Nu ska jag knapra i mig en pase salt och vinagerchips sen go for a power nap :)mumsigt!

Puss och kram
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar