lördag 16 januari 2010

Tillbaka till brisbane

1 1/2 vecka har gått sen jag kom tillbaka till brisbane och jag har nog inte känt mig så här rastlös sen jag va i sverige. Har varit ute i Valley ett par gånger med Emma och de andra, shoppat lite och vart på den omtalade 'marknaden' but thats pretty much it. Sen har jag ju iofs sollat igenom nästan hela kristines blue ray hylla hehe men finns inte så mycket kvar att se där;) Nåt som däremot får plus i kanten är bioduken:) Det har jag ju oxå gjort kom jag på.. hela 3 ggr på en vecka;) (avatar i 3D 2 ggr, AS BRA film! och it's complicated 1 gång) ca 50kr, billigt och bra :) Annars måste jag säga att priserna för övrigt är sanslöst höga!! Vet inte om man ska skratta elr gråta när man är i stort behov av creme fraiche och inser att en ask på 250 ml kostar 40 SEK!! ..Och det är på coles oxå (motsvarande ICA), alltså INTE nån 'livsmedelsbtik'. Snordyra australien...

Saknar tjejerna och alla underbara människor så otroligt mycket.. Från att ha levt ihop som en familj och gjort allt tillsammans till att vara tillbaka till en lägenhet i stan igen känns väl sådär :( Känner mig lite lost för tillfället men har börjat strukturera upp någorlunda hur jag vill göra iaf den närmaste tiden framöver. Har bestämt mig för att börja jobba med 'specified work' vilket innebär farm- och fruktodlingsjobb. Måste ändå göras inom 1 år i minst 3 mån om jag vill kunna förlänga mitt visum. Ska bli spännande att se hur jag klarar det! Bacillskräck och livrädd för kryp och ohyra som man är. Meeen, tro det elr ej, jag trivdes överraskande bra med 'backpackerlivet' och allt det som hörde till. hmm.. ja, det får nog bli min nästa destination;)


Nu ska jag göra mig en sallad på allt gott vi inhandlade på marknaden idag :)

xo
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar