onsdag 20 januari 2010

Lovade regn men inte ett moln så långt ögat kan nå!!!

Trodde aldrig jag skulle säga det men jag grillas snart bort! GE MIG REGN OCH LJUMMEN TEMPERATUR!!!! Tack! Känner mig som en försvarslös liten hund i en kokhet bil. Tack och lov finns AC men går inte ha den på hela dagarna heller då det kostar tok för mycket. Tempen brukar ligga på cirkus 30-33 grader i lägenheten om vi inte har nån AC på, men igår va den uppe på 35 (!!) grader och dom två ynka graderna gör en jävla skillnad. Satte på ACn i vardagsrummet och skulle smita in i sovrummet för att hämta min väska, helt utan att överdriva det kändes som att slå emot en VÄGG av bastuvärme när jag klev in i rummet. redan svettig och helt utmattad av att göra ingenting fick man kippa efter andan för att nå den lilla väskan. Galet varmt!! OCH dom lovade REGN och regnskurar hela veckan. In my *sss! Aldrig att det går att lita på vädernissarna. Jag vet, barnsligt av mig att klaga men befinna sig i en ugn när man inte har nån strand att svalka sig vid, det gör en faktiskt lite småknäpp. Och går man utanför de fyra väggarna är man dyngsur av svett redan efter 10 min. Men igår slog faktiskt rekordet.. när jag stängde av ACn kunde jag SE hur temperaturen ökade, efter bara några minuter!! Aldrig vart med om nåt liknande. märks att det inte är svensk sommarvärme man leker med. Nä som sagt, ska faktiskt inte klaga.. dessutom ska jag ju faktiskt åka tillbaka till surfers om en vecka, så ÄNTLIGEN lite vackra stränder och svalkande havsvatten igen=)

Ja just det, planen inför nästa vecka och dagarna därefter ser ut följande (just nu alltså, vad ni kanske förstått så har den förmågan att ändras hela tiden;)

* Onsdag - Möta upp ida i surfers paradise. Jag säger; Äntligen!! har inte setts på snart en mån då hon varit stationerad i ett stall ute på bushen;) Och sen drar kamelpackningen hem till Scott och Ross där vi kommer spendera 4 dagar;) Om jag känner killarna rätt blir det en hel del 'Extra dry' och partysving som ska svepas ner;) paradise, here we come!

* Söndag - Kosingen styr norrut. En nästan 30 timmars(?!)lång tåg- och busstrip upp till Cairns. Jotack, aussieland är större än vad man tror och avstånden där emellan ännu svårare att begripa sig på. Massive country for sure!

* Måndag - Framme i cairns och här ska vi (eller jag, inte säkert än om ida ska följa med) möta upp mina älsklingar Alex och Emelie!!!! Cant wait!!! Kan tänka mig att det blir ett par äventyrliga dagar ihop där :),,sen drar dom vidare ner till sydney för att sedan åka tillbaka hem till sverige igen. Jag å sido blir kvar och söker jobb;)

Allt därefter tar vi som det kommer. Ett dyk i barriärrevet är ett måste iaf! Kanske tom ett jobb på nån båt? Som sagt vad som helst kan hända och jag välkomnar allt med öppna armar. Så det häör får bli en 'prel. plan'. Bananplocket som jag först va inne på hade inget jobb förrän ev nästa månad. Såååå det får vänta.

Har hyrt hela säsong 5-boxen av lost så nu har jag lite att surra igenom innan avresa :)

xoxo
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar