söndag 7 februari 2010

Manly beach och massa massa regn!

Nu har jag och tjejerna checkat ut från bunkhouse i manly beach. sitter på maccas och utnyttjar dess gratis nät :) dock jeeeevligt segt!

Tre nätter har vi spenderat ihop här och vilket skitväder det har varit! regn, regn och bara REGN!! har visserligen haft turen att kunna ligga på stranden ett par timmar under dagen och faktiskt har solen tittat fram när vi vart där så det har vart gutt. Men sen har det börjat regna, igen... och just i denna stund öser det ner!

Sitter och väntar på att färjan ska gå. Nu blir det tillbaka in till city igen. Har bokat tre nätter på ett hostel inne i stan (sugar shack) och på onsdga åker tjejerna tillbaka till sverige igen. Imorgon ska jag på möte med en agentur som jobbar med au pair-familjer. Hon hade tre familjer just nu som letar efter en au pair så får se om jag kanske ska testa det. Gratis boende och gratis mat + lön per timme man tar hand om barnen. Verkar rätt sjyst faktiskt, nåt att börja med om inte annat ;)

Nu kom alxander jätteglad tillbaka till bordet! haha hon fyndade ett kilo nektariner för 1,29 dollar (faktiskt RIKTIGT billigt för att vara i det här landet) så nu ska jag springa bort och köpa mig ett kilo jag med :)

puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar